Search for content, post, videos

Techno polo w Muzeum nad Wisłą

Wnętrza Muzeum Sztuki Nowoczesnej dudnią muzyką. Niektórzy mogą się poczuć tu za staro, inni za młodo. Kultura rave miała bowiem u nas swój – wcale nie tak długi – czas – ciekawe lata 90.

Wystawa „140 uderzeń na minutę” opowiada o związkach tej sceny muzycznej ze sztukami wizualnymi. Również o tym, jak kultura lat 90. reagowała na dynamiczne zmiany w Polsce – ustrojowe, społeczne, polityczne, materialne.

To wystawa w sam raz na lato, bo dużo tu beztroskiego imprezowego klimatu (jest zresztą poszerzoną wersją pokazu MSN na ubiegłorocznym Open’erze).

W latach 90. Polska łapała wiatr w żagle – dostaliśmy ogromnego przyspieszenia cywilizacyjnego i technologicznego. Ten optymizm, dynamikę i fascynację nowymi technologiami widać na tej wystawie.

Ale byli też wówczas tacy, których przytłaczało tempo zmian i czuli nieuchronność zbliżającego się kataklizmu. Techno i towarzyszące im używki pozwalały się zatracić.

Związki punka z polską sztuką bardziej są znane, tu możemy odkryć kolejny rozdział. Może nie do końca wpisuje się on w klimat tego, co dzieje się teraz na ulicach polskich miast. Ale w końcu mamy wakacje.

Wystawę „140 uderzeń na minutę” możemy oglądać w Muzeum Sztuki Nowoczesnej nad Wisłą (Wybrzeże Kościuszkowskie 22) do 27 sierpnia. Wstęp wolny. Więcej na www.artmuseum.pl.

W tekście wykorzystano prace:
Marcelo Zammenhoff, Usta, 1992
Miłosz Łuczyński, Miłość, 1996
Marcelo Zammenhoff, Techno design, lata 90.
CUKT (Centralny Urząd Kultury Technicznej), Kampania prezydencka Wiktorii CUKT, 1999-2000
Karol Suka, Po rejwie na barce, 1992.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • [ulp id=’h2x9Yh1d45Vprwn7′]